woensdag 19 september 2012

Granny met een granny luchtje

Omdat ik ze zelf zo leuk vind. Hierbij nog een collage van de geboorte van een nieuw te maken kleed. Nieuw,maar met een oud jasje. Er mag geen nieuwe bol aan te pas komen. De uitdaging is om het op te bouwen van restjes wol, katoen, glanskatoen,(maakt dus niets uit). De uitstraling moet antiek zijn.Het werk wordt gehaakt op 3,5. In de verpleeghuizen waar ik voor werk ben dus aan het leuren en neuzen in de zakken die soms volgestampt zitten met allerlei soorten wol. Soms is de lucht niet te harden. Ouwe oma lucht noemden we dat dan. Lekker muf doordat het jaren in zak of doos ergens in een rommelkamer heeft gelegen. Een gevonden bolletje die me schikt wordt dus eerst even flink met de neus getest. Verklaar me voor gek, maar dit is leuk.... Een bolletje met een zeer oubollig luchtje doen we gewoon even wassen. Haha, wel de antieke looks, maar qua luchtje houden we toch maar op roosjes. Tevens is dit, een mooi budget project. Passend in deze tijden waarbij we toch nog meer moeten gaan letten op onze uitgaven. En er zijn zooooveel restjes. Ook daarmee krijg een leuk resultaat!

1 opmerking:

creatie's and stuff by jenneke zei

wat een leuk budget idee, en je hebt nog mooie kleurtjes ook, wat betreft de luchtjes, daar kan ik me iets bij voorstellen lekker even in een sopje
lieve groet jenneke
http://creaties-jenneke.blogspot.nl/