maandag 5 november 2012

kerstbal.

Nu we toch al in kerst sferen zijn,volgt hier een patroontje voor kerstballen.
Een gehaakte versie die je met alleen een basispatroon verder zelf naar hartenlust kan pimpen.
Leuk voor in de boom,maar ook als decoratie.
Ik heb de ballen strak opgevuld met fiberfill.


Haak een ring van 6 lossen of maak een magische ring.
·        12 vasten in de ring.
Gebruik een gekleurde hulp draad aan het begin van elke toer als markering.
·        In elke 2e vaste 1 meerdering haken= 18 vasten
·        18 vasten
·        In elke 3e vaste 1 meerdering haken =24 vasten
·        In elke 4e vaste 1 meerdering haken =30 vasten
·        In elke 5e vaste 1 meerdering haken =36 vasten
·        In elke 6e vaste 1 meerdering haken =42 vasten
·        42 vasten haken
·        42 vasten haken
·        In elke 7e vaste 1 meerdering haken =48 vasten
·        48 vasten
·        Elke 7een 8e vasten samen haken =42
·        42 vasten haken
·        42 vastenhaken
·        Elke 6een 7e vaste samen haken = 36
·        Elke 5een 6e vaste samen haken = 30
·        Elke 4een 5e vaste samen haken =24
·        Elke 3een 4e vaste samen haken = 18
·        18vasten haken
·        2een 3e vaste samen haken. = 12
Balstrak opvullen draad door de laatste 12 vasten rijgen en stevig aantrekken omde bal goed te sluiten.
Versieren!!
Lintjes,kraaltjes….enz.
Succes.

7 opmerkingen:

creatie's and stuff by jenneke zei

jemig zeg meis ze zijn geweldig ♥
ik denk als ik een bal ga haken dat ie misvormd zou zijn ha ha

♥♥echte pronkstukken hoor
lieve groet jenneke

Angeline zei

Ohhh ik was niet zo voor de kerstballen haken,maar deze vind ik toch wel heel erg mooi en helemaal in mijn kleuren van de overige kerstversiering in de boom straks,dus misschien toch maar eens een 2 a drie maken in deze kleurencombinatie voor het pimpen van mijn rendier wat ik zojuist voor kerst heb gehaakt,maar moet ook nog een mooie krans voor er omheen vinden...;-)

groetjes
Angeline
www.mijnplekkie.tk

Vera zei

Wat een gave ballen, echt super. Ik ben je gaan volgen.

Nettie zei

Dat wordt een gezellige kerst met al die kerstballen. Ik heb meteen inspiratie bij je opgedaan en dan ook meteen maar volger geworden.
Groetjes, Antoinette

CraftingCrochet zei

Heel mooi komt op mijn to do lijst!

Ria's Creaties zei

Prachtig zijn je kerstballen.
En mooi glitter garen.
Bedankt voor het delen van je patroon.
Grts Ria

Ria's Creaties zei

Prachtig zijn je kerstballen.
En mooi glitter garen.
Bedankt voor het delen van je patroon.
Grts Ria