donderdag 22 november 2012

Zen

Een chronisch slaaptekort,een hoofd vol muizenissen en dat onophoudelijk op volle toeren blijft draaien. Dan heb je wel eens een dag dat je al ziek van vermoeidheid opstaat. Vandaag was zo,n dag dat ik er voor koos maar eens thuis op de bank te blijven. Kotsmisselijk en moe. Een beetje werken,af en toe even wegsukkelen, i padje weer op schoot. Mails doornemen en dan lees je een berichtje van Nettie. Je vindt haar op http://creanettie.blogspot.nl/ Mijn nieuwste volgster die ik, uiteraard nieuwsgierig, ook ben gaan opzoeken.
Op haar blog las ik over het zogenaamde zentangle. Ik herkende deze tekeningen als zijnde een examenopdracht van de mavo. Weken lang ben ik toen uren met een inktpennetje in de weer geweest. Het werk werd steeds priegeliger en nam het overal mee naar toe. Het was een verslavende bezigheid,wat mij uiteindelijk twee 10 en opleverde voor het resultaat. Nooit geweten dat het ook een kunstvorm was. Zentangle is meditatief. Heeft effect op lichaam en geest,het werkt rustgevend. En laat ik dat nu net vandaag even erg hard nodig hebben. Heb de pen dus weer ter hand genomen,en ben begonnen. Op www.tanglepatterns.com vind je vele voorbeelden. En hoeraaa.....! Er is weer een nieuwe verslaving geboren.
Hieronder het resultaat,de foto,s zijn wat donker. De misselijkheid is er nog niet door weg. Maar mijn hoofd een stuk leger. Nettie, bedankt!!








4 opmerkingen:

Nettie zei

Graag gedaan, het ziet er meteen prachtig uit! En inderdaad het werkt super als je je hoofd even wil leegmaken en je krijgt er ook nog iets moois voor terug.

creatie's and stuff by jenneke zei

ja nettie heeft een gaaf blog, fijn dat je bij haar beland bent, moet je zien wat het brengt voor je.....lichamelijk en qua creativiteit...prachtig

lieve groet jenneke

Nonnelien zei

wat ziet dat er mooi uit! misschien heel brutaal maar zou ik het patroon van de mooie kerstengel mogen? ben helemaal weg van haar....
Groetjes Eugenie
(nonnelien at hotmail.com)

Nina89 zei

Wat is het mooi geworden!
Je bent er erg goed in!

Groetjes Geralien