zondag 6 januari 2013

Het haken van een roosje.

Dit roosje is erg veelzijdig in gebruik,daarom leuk om met jullie te delen.
Ooit heb ik het patroon eens overgeschreven uit een boekje dat ik tegenkwam in de aktiviteitenruimte van het verpleeghuis waar ik toen werkte.
Hierbij voor jullie!!







17 opmerkingen:

Jonneke zei

Dank je wel voor het delen van het patroontje! Wat een prachtig handschrift heb jij!
Groetjes, Jonneke

Marloes Kreatief zei

Heel leuk gr marloeskreatief

Moos zei

Wat leuk meis!
Lief dat je het patroontje deelt.

Tineke Bolleboom zei

Wat een mooie blog is dit ik ga je graag volgen, kom ook een keertje bij mijn kijken als je dat leuk vind, bollies53blogspot.com
Heel veel inspiratie op al de blogs die ik volg en bij 50 volgers geef ik weer iets moois weg, groetjes Tineke

bianca zei

Hallo wat een schattig roosje alleen de onderste beschrijving kan ik niet zo goed lezen.
Is het misschien mogelijk dat u deze iets duidelijker maakt.
En wat een leuk blog met al deze mooie dingen.
Vriendelijke Groeten.

Aubri zei

Ik zoek al heel lang naar een roosje dat er vrij realistisch uitziet en er zich toch prima toe leent op een mutsje of sjaaltje te haken. Hartelijk bedankt! Heb net een witte versie gehaakt. :)
Heel mooie tutorial inderdaad.

blogje zei

Ik vind het ook een mooi patroontje maar heb veel moeite de tekst te ontcijferen, dat is jammer...

blogje zei

Ik vind het ook een mooi patroontje maar heb veel moeite de tekst te ontcijferen, dat is jammer...

Ilona Halma zei

Jeetje wat een leuk patroontje! Heb hem gelijk uitgeprobeerd! Hij is super, bedankt voor het delen. Groetjes Laantje (http://laantjehaakt.blogspot.nl/)

Ann Marie zei

wat een ontzettend leuk roosje, en dan gelijk het patroon erbij. Ik heb alleen wat moeite (lees: kan het niet lezen vooral het laatste deel :) )
Is het mogelijk om het patroon van je te krijgen?

groetjes Ann

cynthia schaper zei

Wat een schattig roosje. Dank voor dit leuke patroontje. Nu gaat wel lukken met mijn rozen krans :-)

marisca zei

Wat wordt er ooit bedoeld met een * ik loop daardoor met veel patronen vast. En in dezelfde losse terwijl je 2 lossen moest haken? Wie kan mij dit uitleggen? Alvast bedankt!

Marthijn Wensink zei

De steken tussen de sterretjes * moet je steeds herhalen tot het einde. Dus je maakt de steken zoals ze er staan, ben je daar mee klaar dan ga je terug in de tekst naar het eerste * en maakt de steken opnieuw.
De 2 lossen maken een boogje en je steekt met je haaknaald vervolgens in de losse van de opzetreeks met lossen.
Succes

Marthijn Wensink zei

De steken tussen de sterretjes * moet je steeds herhalen tot het einde. Dus je maakt de steken zoals ze er staan, ben je daar mee klaar dan ga je terug in de tekst naar het eerste * en maakt de steken opnieuw.
De 2 lossen maken een boogje en je steekt met je haaknaald vervolgens in de losse van de opzetreeks met lossen.
Succes

Esmee Rumph zei

anne marie, vlgs mij staat bij de laatste het volgendes,

3e rij 3losse *haak 8 dubbele stokjes in het boogje,2 losse, 1 vaste, 2 losse* herhaal dit tot het 10e boogje
v.a 10 boogje * haak 8 stokjes in het boogje 2 losse, 1 vaste, 2 losse Haak in laastje boogje 12 stokjes. eindig met 1/2 vaste.

Hecht af met een lange draad, rol het werk strak op, begin met het boogje met de 12 stokjes
zet op het laatst de blaadjes met een paar steekjes vast.

succes

Esmee Rumph zei

anne marie, vlgs mij staat bij de laatste het volgendes,

3e rij 3losse *haak 8 dubbele stokjes in het boogje,2 losse, 1 vaste, 2 losse* herhaal dit tot het 10e boogje
v.a 10 boogje * haak 8 stokjes in het boogje 2 losse, 1 vaste, 2 losse Haak in laastje boogje 12 stokjes. eindig met 1/2 vaste.

Hecht af met een lange draad, rol het werk strak op, begin met het boogje met de 12 stokjes
zet op het laatst de blaadjes met een paar steekjes vast.

succes

resi kostjens zei

wat een geweldig patroon .. dank je wel